Carina

Några dagars inlägg

Helgen som var
På fredagen direkt efter jobbet var jag på Erics jobb på middag då de fick ta med sina respektive. Annars är brandkåren ett ganska slutet gäng. Ett andra hem för dom. Inte så konstigt eftersom dom gör allt ihop. Lagar mat, tränar, jobbar och sover.. Men ibland får man komma dit på lite festligheter. Det var hur trevligt som helst.
Det tycker jag faktiskt man borde göra oftare. Gäller ju alla arbetsplatser, man ses ju oftast kollegor och inte med sina respektive. Varför är det så?

Lördag var en soft dag. Eric jobbade dygn på stationen igen så jag var själv med barnen.
Jag var ute på en promenad/jogging tur, superskönt. Behövs lite egen tid ibland!
Senare på kvällen fick det bli en varm bastu med en kompis som kom över en kortis. Det blev ingen lång stund i bastun för Fanny skulle mötas på cykel efter ett sent lördagskalas hos en kompis!
Familjebestyren fick gå före sköna värmen i bastun!😂

Söndagen
Vi åkte på en tur över dan till Uppsala för att fira Alice i efterskott! En uppgörelse farmor ( svärmor) och Alice hade kokat ihop! Haha, barnen blir ju firade massor av gånger nuförtiden! På dagen dom fyller, med vissa släktingar, med resten av släktingarna, med kompisar, sen allt gånger 2 hos deras andra familj! Blir 5-6 kalas totalt!! 😂
Jaja vi åt lunch och tårta med lite presentöppning såklart! Sen blev det ett välförtjänt SPA-bad i eftermiddagssolen med en god ale! , middag och mer fika sen senare på kvällen åkte vi hem igen för förberedelserna för nya veckan!


Vi har börjat med packning inför flytt och tittar på vilka möbler vi behöver byta.
Idag skickade jag iväg beställning på en sovrumslampa som jag länge tittat på. Det är en
VITA Eos Light Grey. En läcker lampa med gåsfjädrar i grått.

 


Måndagen 26/9
Lönen ramlar in på kontot och jag börjar dagen med att att komma 30 min sent till jobbet. Trodde det var klockan 8 men jag började halv 8 och blev uppringd av kollegan kvart i.
Oops jag hade tagit fel på tiden, pinsamt. Snacka om rekordtid på cykeln till jobbet.
Jag har känt mig stel i nacken flera dagar och idag blev det värre efter jobbet, men det går över..

Två veckor kvar på min höstkampanj i webbutiken, nu vecka 39 och vecka 40. Jag har fått in några beställningar nu vilket är jätteroligt. Beställer man någonting vad som helst så är man med i en tävling om att vinna en gratis produkt.

Så passa på att kolla in produkterna i shopen och unna dig något!

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress